Ontdek alle netwerkevenementen tijdens de zomer en het najaar!

ONTDEKKEN
Sales
  • 05 march
  • 2020
  • 3 minuten om te lezen
  • Dominique Demeulemeester

Customer experience begint thuis


Succes in je business hangt voor een groot deel af van de klantentevredenheid, en toch blijven we ons zo hard richten op winst, KPI’s en leads in plaats van te investeren in duurzame relaties. We mogen echter niet vergeten dat een goeie customer experience en een aangename werkplaats dé ingrediënten zijn voor het welzijn van je bedrijf. Belangrijke parameters die nog te vaak verdwijnen tussen de dure businesswoorden.

Waarom kopen klanten bij jou?

Hoe kunnen we tegelijkertijd inkomsten genereren én duurzame, gezonde relaties met klanten opbouwen? Inderdaad, door een positieve klantenervaring, ook wel customer experience, te creëren. Maar wanneer is die ervaring positief? Heel vaak beschouwen klanten hun ervaringen met jouw bedrijf als geslaagd wanneer ze naast een sterk product in contact komen met gelukkige en gemotiveerde werknemers. En dat houdt veel meer in dan de klant met een gemaakte glimlach te woord te staan.

 

Een positieve mindset kan je leren

Een sterke, positieve klantenervaring begint thuis. Thuis bij je werknemers en thuis bij jezelf als zaakvoerder. Alles begint op de plek waar je tijd doorbrengt met mensen die je graag ziet. Gezonde relaties in de persoonlijke leefwereld leiden tot positiviteit en optimisme. En ook al hebben we die relaties niet altijd zelf in de hand, toch is positief in het leven staan een vaardigheid die je kunt leren.

Werk je alleen, zorg er dan voor dat je thuis alles op orde hebt, zodat je vol moed en gelukkig aan je werkdag kunt beginnen. Werk je met werknemers die in contact komen met klanten, reik hen dan de hulpmiddelen aan die ze nodig hebben om ook thuis gelukkig te zijn. Pas dan zijn mensen in staat om oprecht en met een positieve ingesteldheid klanten te helpen of collega’s op te monteren. Blijf uiteraard authentiek tegenover je klanten, anders val je snel door de mand.

 

Mindset is alles

Een positieve mindset hebben, kan je leren, maar werkt pas als alle elementen in je leven goed zitten en goed voelen. Werken aan je mindset moet je in de eerste plaats voor jezelf doen, daarna kan je die ingesteldheid ook inzetten om meer te verkopen, duurzame relaties op te bouwen en de customer experience bij jouw klanten naar een hoger niveau te tillen. Vergeet niet, een goede klantenervaring heb je helemaal zelf in de hand.

 

Gerelateerde artikels


Sales
  • 300
  • 3 minuten
3 tips voor efficiëntere telefonische prospectie
Sales
  • 234
  • 2 minuten
Franchisegever worden, wat heb ik nodig?
Sales
  • 272
  • 2 minuten
Franchising, een goede zet of niet?
Marketing
  • 181
  • 3 minuten
Zorg ervoor dat klanten jóú vinden online