Ontdek alle netwerkevenementen in 2021!

ONTDEKKEN
Marketing
  • 10 november
  • 2020
  • 3 minuten om te lezen
  • Maarten Van Herendael

Onderschat het belang van je website niet


Administratie, opvolgen van leads, netwerken, het managen van een team, het beantwoorden van e-mails ... Als ondernemer jongleer je dag in dag uit een heleboel belangrijke taken om je onderneming te laten draaien.

 

Een goede website? Hoewel het belang van een goede website niet meer te onderschatten is, beschouwen veel ondernemers dat echter niet als een van de prioriteiten op die lijst. Toch heeft letterlijk élke onderneming die succesvol wil zijn een sterke website nodig. Een straffe uitspraak, hoor ik je denken. Uiteraard is er meer dan een website nodig om een succesvol bedrijf uit te bouwen, maar in deze blog leg ik graag de nadruk op wat een goede website eigenlijk is: een eerste indruk en het hart van je marketing.

 

1. Mis je kans op een goede eerste indruk niet

Je bent op zoek naar een bepaald product of dienst. Misschien wil je snel de contactgegevens van een onderneming opzoeken, een afspraak maken, een product kopen of simpelweg eens gaan een kijkje gaan nemen.

Het eerste wat je doet? Je bezoekt de website rechtstreeks of via Google. In veel gevallen zal je website dan ook het eerste zijn wat een potentiële klant van je onderneming ziet. En als die potentiële klant je website bezoekt? Gemiddeld heeft die dan slechts 0,5 seconden nodig om zich een mening te vormen over jouw onderneming!

Een eerste indruk is dus kort en krachtig. En we kennen allemaal het gezegde: "Je krijgt nooit een kans om een tweede eerste indruk te maken."

Key takeaway: een goede website zorgt voor een goede (eerste) indruk. Een slechte website? Dan begin je meteen met een achterstand om het vertrouwen van je potentiële klant te winnen.

 

2. Je website is van onschatbare marketingwaarde

97% van de consumenten geeft aan dat een website van een onderneming hun koopbeslissing beïnvloedt. Dat betekent dat een goede website dus niet alleen belangrijk is voor een goede eerste indruk, maar ook als marketingtool enorm kan bijdragen aan de groei van je onderneming.

Hier alvast een aantal voorbeelden hoe je je website als tool kan gebruiken binnen je marketingstrategie:

  • Toon recensies van klanten (vertrouwen)
  • Schrijf blogberichten om je expertise te laten zien (vertrouwen, merkherkenning, autoriteit)
  • Maak specifieke pagina's voor je producten of diensten met een goede omschrijving (vertrouwen, conversies)
  • Optimaliseer je website om het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk te maken met jou contact op te nemen (conversies)
  • Geef bezoekers de mogelijkheid om zich in te schrijven op je nieuwsbrief (conversies)
  • ...

Key takeaway: een goede website is een onmisbare schakel voor je marketingstrategie en draagt bij aan de groei van je onderneming.

 

"Dus... Heb ik een goede website nodig?"

De tijd dat je simpelweg snel zelf een website in elkaar kon knutselen, is voorbij. Potentiële klanten verwachten professionaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Voldoet je website niet aan die verwachtingen? Dan krijgt de geloofwaardigheid van en het vertrouwen in je onderneming een stevige deuk nog voor je goed en wel vertrokken bent. Hoog tijd dus om een goede website op te nemen in je lijst van prioriteiten!

 

 

Gerelateerde artikels


Marketing
  • 280
  • 3 minuten
6 tips om jouw merkverhaal te verspreiden
Marketing
  • 572
  • 2 minuten
Ondernemen is ook spreken voor publiek
Marketing
  • 424
  • 3 minuten
Wat is personal branding?
Marketing
  • 354
  • 2 minuten
Kledij als business tool in 3 stappen