Overslaan en naar de inhoud gaan
Een dag uit het leven van Yasmin Vantuykom (Efluenz)

Een dag uit het leven van Yasmin Vantuykom (Efluenz)

Time management

Auteur: Yasmin Vantuykom, zaakvoerder van Efluenz en Yvsome

Yasmin heeft Efluenz opgericht in september 2018. Efluenz is een micro-influencer agency dat focust op authentieke connecties en creatieve content. Een influencer is iemand die actief is op sociale media, voornamelijk Instagram, en die een bepaald product of dienst promoot waar hij of zij zelf écht in geloof. Die authenticiteit, in combinatie met een goede band met trouwe online volgers, kunnen voor bedrijven een heel groot verschil maken. En zo creëert Yasmin, samen met partners, campagnes voor sociale media, en dit voor klanten uit uiteenlopende sectoren.

Yasmin gunt ons een blik in haar agenda op 24 januari 2019

8 uur: ik sta op en zie wat ik online gemist heb.

Mijn wekker gaat en ik scroll wat op Instagram voor ik effectief opsta. Ik ben duidelijk géén vroege vogel. Sinds ik zelfstandig ben, ondertussen zo’n vijf jaar, volg ik wat meer mijn eigen ritme. Meestal werk ik dan door tot rond 19 uur en vertrek dan pas naar huis. Mijn job vraagt er wel om vaker ’s avonds op events aanwezig te zijn, waardoor ik mijn dag dan ook wat later dan gemiddeld begin.

Ik douche en ontbijt terwijl ik wat mails inhaal en bespreek met mijn team gemotiveerde werknemers via Slack, ons online chatprogramma, wat er vandaag allemaal op de planning staat en wanneer ik op kantoor zal zijn. Mijn team bestaat momenteel uit één communicatieverantwoordelijke, twee medewerkers die onze influencers beheren en de creatieve kant van de campagnes op zich nemen en één grafische vormgever.

9.30 uur: ik vertrek naar kantoor.

Ons kantoor is gevestigd in het centrum van Brussel. Ik woon zelf net buiten Brussel, aan de noordelijke rand, zodat ik geen tijd verlies in de file. Een half uurtje later kom ik aan op kantoor en overloop ik met mijn team de prioriteiten van de dag.

11 uur: ik heb een meeting bij een groot telecombedrijf in Brussel.

Met deze klant zat ik eerder al eens samen en na die eerste meeting besloten ze met ons in zee te gaan voor een influencer campagne. Ik ga vandaag bij hen langs om alle details en timing door te nemen. Voor hen zal Efluenz influencers inzetten om publiciteit te maken op Instagram voor een evenement waarop deze influencers bovendien ook zelf aanwezig zullen zijn en hierover onder meer live zullen posten op hun sociale media.

12.30 uur: tijd voor lunch!

Ik heb het geluk dat veel van mijn vriendinnen in Brussel werken, dus lunch ik met hen. Dat doen we bijna wekelijks, soms bij één van hen thuis, maar vaak ook in de Exki. Ik ben er tijdens een drukke dag zoals vandaag graag even tussenuit, maar ga met evenveel zin na de pauze weer aan het werk, want mijn werk is eigenlijk mijn grootste passie.

14.30 uur: ik ga langs bij een prospect in Gent.

Samen met één van mijn collega’s rij ik naar Gent, waar we een pitch houden bij een potentiële klant uit de farmaceutische sector. Ze hebben ons uitgenodigd om een voorstel voor te leggen voor influencer campagnes en social media management. Op voorhand kregen we een briefing, dus we weten wat voor hen belangrijk is. De pitch verloopt goed, en nu is het afwachten op een finaal antwoord. Er gingen ook andere agencies langs om een voorstel te doen, dus het is tanden bijten. Eind januari, begin februari horen we of we de job hebben!

16.30 uur: ik maak een offerte op voor een klant uit de voedingssector.

Ik kom terug aan op kantoor en bezorg de klant waarmee ik gisteren een meeting had een offerte op maat voor een testcampagne. Deze klant wil graag meer trafiek naar de website genereren, dus zullen we op zoek gaan naar influencers in de voedingssector die een blog of YouTubekanaal hebben en die actief zijn op Instagram.

17 uur: ik moet een brandje blussen.

Ik krijg slecht nieuws: een influencer zegt af voor een muzikaal event waar ze normaal gezien live reporting zou doen op Instagram. Ik moet dus snel andere potentiële influencers contacteren en deze voorleggen aan de klant. Het is belangrijk dat de klant en de influencer goed bij elkaar passen. De influencer moet enerzijds oprecht geïnteresseerd zijn in wat de klant aanbiedt en hierover interactie creëren met zijn of haar volgers, maar anderzijds kan de klant ook andere criteria voorleggen, zoals taal, aantal volgers, locatie… Bovendien bindt de klant zijn naam aan de reputatie van de influencer, dus enig overleg is toch wel noodzakelijk.

18.30 uur: op naar een event.

Vanavond staat er een jobbeurs voor start-ups op de planning. Daar kunnen start-ups hun bedrijf en gezochte profielen voorstellen aan potentiële werknemers. Wij zijn altijd op zoek naar stagiaires en Nederlands- of Franstalige digital marketeers, dus ga ik met een paar collega’s langs en geef ik een pitch van twee minuten over onze start-up. Ik krijg de kans om met enkele kandidaten te praten, ontvang met plezier hun cv’s en hopelijk kunnen we de komende dagen meteen enkele sterke profielen werk geven!

21.30: ik kom thuis nog even tot rust

Ik kom thuis en eet nog wat, want ik heb honger gekregen van deze drukke dag. Nog even rustig wat televisie kijken en ik zorg dat ik voor middernacht in bed zit. Ik wil graag fris zijn voor mijn meetings morgen met een potentiële klant én met mijn coach die me helpt met de financiële doelstellingen van onze start-up, de begeleiding van mijn team en onze strategie. En ook niet onbelangrijk, mijn coach helpt me bij mijn persoonlijke ontwikkeling als zaakvoerder van mijn bedrijf. Spannend!

Gerelateerde artikels

Een dag uit het leven van ... Gwenny Verhoye (Inner Balance)
Time management
- Gwenny Verhoye
Een dag uit het leven van ... Gwenny Verhoye (Inner Balance)
3 tips voor meer productiviteit
Time management
- Nadine De Geyter
3 tips voor meer productiviteit
Een dag uit het leven van ... Lesley Hoste (fotografe)
Time management
- Lesley Hoste
Een dag uit het leven van ... Lesley Hoste (fotografe)

Nieuwsbrief: mis geen enkele update over events en leden