Online workshop: Personal mastery in challenging times

Schrijf je gratis in!
Ondernemen in crisistijden
  • 25 march
  • 2020
  • 2 minuten om te lezen
  • Phebe D'hondt

Ondernemen in crisistijden: Herman Boel


Met het coronavirus in ons kielzog blijven we ondernemen. We moeten dan misschien wel tijdelijk stoppen, opgeven is voor ondernemers geen optie. Hoe gaat de Vlaamse ondernemer om met deze crisis? Laat het mij weten door onderstaande vier vragen in een mailtje te kopiëren en bezorg mij jouw getuigenis. Dagelijks wordt er een inzending gepubliceerd.

Vandaag neemt Herman Boel van Alta Verba het woord. 

 

Stel jezelf voor: wie ben je, hoe heet jouw bedrijf, wat is je core business en wie is je ideale klant?  

Ik ben Herman Boel van Alta Verba. Ik ben vertaler, auteur, spreker en vertalerscoach. Alta Verba helpt bedrijven en ondernemers om nieuwe en bestaande markten te veroveren via hoogwaardige vertalingen die wél volgens de regels van de kunst zijn gemaakt. Onze ideale klant is de kmo die veel belang hecht aan zijn imago en reputatie, en inziet dat de kwaliteit van zijn teksten daar een directe impact op hebben. Die kmo’s helpen we daar graag daar.

 

Welke impact had het coronavirus tot nog toe op je bedrijf? Welke gevolgen heb je ervaren?

Deze maand (maart) waren de gevolgen relatief beperkt, maar voor april verwachten ook wij dat er minder aanvragen zullen binnenkomen. Maar we werken eraan om dit zoveel mogelijk te voorkomen.

 

Hoe zie jij de toekomst nu, zowel voor jouw bedrijf als de bedrijfswereld in het algemeen?

Zodra de crisis het einde nadert of voorbij is, zullen bedrijven opnieuw actie moeten ondernemen om niet alleen zich opnieuw te positioneren in een ongetwijfeld gewijzigd landschap of gewijzigde markt, ze moeten ook het vertrouwen van de klanten terugwinnen. Dat kan alleen door deze goed en in hun eigen taal te benaderen en daarvoor hebben ze bedrijven als het onze nodig.

Voor ons bedrijf is de toekomst ongetwijfeld verzekerd, al zullen we het mogelijk eerst met wat minder moeten stellen.

In het algemeen hangt veel af van hoeveel we geleerd hebben uit deze crisis en of er al dan niet snel een volgende dreigt aan te komen. De overlevende (en nieuwe) bedrijven zullen zich ongetwijfeld beter moeten wapenen tegen een mogelijke herhaling.

 

Welke tip wil jij delen aan andere ondernemers die het nu ook moeilijk hebben?

Focus niet op alle negatieve gevoelens die op dit moment heersen, maar blijf zo positief mogelijk en ga nu al aan de slag zodat je er na de crisis zo snel mogelijk opnieuw staat. Nu niets doen en alles aan het toeval overlaten, zou wel eens nefast kunnen zijn. Investeren in jezelf en je bedrijf is ook in volle crisistijd aan de orde.

 

Gerelateerde artikels


Ondernemen in crisistijden
  • 20
  • 2 minuten
Ondernemen in crisistijden: Lieven Godderis
Ondernemen in crisistijden
  • 47
  • 2 minuten
Ondernemen in crisistijden: Maarten Debie
Ondernemen in crisistijden
  • 122
  • 2 minuten
Ondernemen in crisistijden: Koen Lagrou
Financieel
  • 117
  • 3 minuten
Blijf financieel gezond, ook in crisistijden