Ontdek alle netwerkevenementen tijdens de zomer en het najaar!

ONTDEKKEN
Ondernemen in crisistijden
  • 26 march
  • 2020
  • 2 minuten om te lezen
  • Phebe D'hondt

Ondernemen in crisistijden: Evelyne Sinnaeve


Met het coronavirus in ons kielzog blijven we ondernemen. We moeten dan misschien wel tijdelijk stoppen, opgeven is voor ondernemers geen optie. Hoe gaat de Vlaamse ondernemer om met deze crisis? Laat het mij weten door onderstaande vier vragen in een mailtje te kopiëren en bezorg mij jouw getuigenis. Elke inzending wordt gepubliceerd.

Vandaag neemt Evelyne Sinnaeve van Delsi het woord. 

 

Stel jezelf voor: wie ben je, hoe heet jouw bedrijf, wat is je core business en wie is je ideale klant?

Ik ben Evelyne Sinnaeve van Delsi. Ik ben gespecialiseerd in Employer Branding (werkgeverscommunicatie rond zowel instroom van nieuwe kandidaten als interne communicatie). Mijn ideale klant is een waardengedreven organisatie die goed beseft dat zijn medewerkers een uitermate belangrijk element zijn.

 

Welke impact had het coronavirus tot nog toe op je bedrijf? Welke gevolgen heb je ervaren?

Ik was nog maar net opgestart en had wel enkele prospects die hopelijk in maart gingen opstarten. Dus ik sta in maart op 0 euro omzet.

 

Hoe zie jij de toekomst nu, zowel voor jouw bedrijf als de bedrijfswereld in het algemeen?

Ik denk dat Employer Branding en interne communicatie nog belangrijker dan ooit gaan worden. Want Employer Branding draait nog steeds over een juiste match van talent; of er nu krapte is op de arbeidsmarkt of niet. Intrinsiek verandert daar niets aan. Om je Employer Branding te doen slagen, moet je nog steeds heel goed weten wie je bent als werkgever (m.a.w. je werkgeversidentiteit of je EVP) en die blijven communiceren. Want als je dat niet doet, en je neemt zomaar mensen aan, dan blijven ze niet. Dat kost je alleen maar hopen geld.

Ik ben me nu volop aan het voorbereiden om volledig klaar te staan als deze horror achter de rug is.

 

Welke tip wil jij delen met andere ondernemers die het nu ook moeilijk hebben?

Vorige week moesten we allen op adem komen. Bekomen. Eventjes alles laten bezinken en ons ten volle bewust worden van wat er gebeurde. Nu is het tijd om ons bewust te worden van onze kracht, onze veerkracht, onze wendbaarheid, onze creativiteit, onze solidariteit. Ja, het worden zware tijden. Loodzware waarschijnlijk, maar we moeten er door. Niet door te hopen op beter, maar door eraan te werken. Elkaar steunen, inspireren, enthousiasmeren. Opnieuw vorm geven aan onze organisaties. Tijd nemen om de opportuniteiten in kaart te brengen. Tijd om de stapel 'doen we als we eens veel tijd hebben' nu effectief ook uit te voeren. Niet bij de pakken blijven zitten, maar hen net vastpakken en het verzetten. Naar een betere toekomst.

Zelf tracht ik vooral mijn gedachten te verzetten, door bijvoorbeeld dagelijks een half uurtje te wandelen. Ik heb ook mijn moeilijkste puzzel bovengehaald, waar ik aan begonnen ben op dag 1 en ik sta werkelijk nog nergens, maar het verzet mijn gedachten en houdt me bezig. Ik zorg tot slot ook voor wat comfort food: pannenkoeken of taartjes bakken …

Ik postte deze week ook deze quote: A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking, because her trust is not on the branch but on her own wings. Goeie moed aan iedereen!

Gerelateerde artikels


Ondernemen in crisistijden
  • 456
  • 2 minuten
Ondernemen in crisistijden: Charlotte Deschrijver
Ondernemen in crisistijden
  • 189
  • 2 minuten
Ondernemen in crisistijden: Hannes Desmedt
Ondernemen in crisistijden
  • 599
  • 2 minuten
Ondernemen in crisistijden: Koen Lagrou
Ondernemen in crisistijden
  • 340
  • 2 minuten
Ondernemen in crisistijden: Davy Vanrumbeke