Ontdek de nieuwe klankbordsessies voor ondernemers i.s.m. Team Rubicon

Lees meer
Time management
  • 22 january
  • 2019
  • 5 minuten om te lezen
  • Jonathan Goderis

Een dag uit het leven van Jonathan goderis (Keypoint)


Auteur: Jonathan Goderis van Keypoint

 

Keypoint beheert het herstel en onderhoud van gebouwen en neemt hierbij de rol van spilfiguur in. Met andere woorden, door middel van het digitale samenwerkingsplatform Connect worden alle betrokken partijen voor herstellingen en onderhoud van gebouwen met elkaar verbonden en worden herstellingen beheerd door het herstelnetwerk Repair. Dossierbeheer wordt hierdoor sterk geautomatiseerd en efficiënter. Een schadegeval wordt dus gedigitaliseerd en transparant op het juiste moment én voor iedereen.

 

Jonathan gunt ons een blik in zijn agenda op 14 januari 2019.
 
 
7.30 uur: ik sta op en maak me klaar voor een drukke dag.
 
Vandaag draag ik een pak, want ik zie enkele belangrijke personen uit onze core sector, de verzekeringswereld. Een goed voorkomen is dus essentieel! Er stonden vier afspraken op de agenda, waarvan er één wellicht niet zal lukken. Ik had die dan ook onder voorbehoud ingepland. Heel jammer wel, want het was een afspraak met Google. Connecties bij een dergelijke gigant kunnen heel interessant zijn voor onze technologieoplossing. Ik kijk of ik kort kan inbellen in de namiddag, maar dat blijkt later op de dag niet mogelijk te zijn.
 
Ik maak vlug het flesje klaar voor mijn dochter en drink zelf een Actimel zonder meer. Niet ontbijten is misschien niet zo gezond, maar het is een gewoonte.
 
 
8.00 uur: ik verwerk nog snel wat mailtjes en plan telefoontjes in die ik in de auto wil doen.
 
Mijn mailbox staat nooit stil. Ik beantwoord de mails die nog zijn binnengekomen nadat ik mijn computer gisterenavond heb afgesloten en bereid de telefoontjes voor die ik in de auto wil doen. Ik krijg het immers op mijn heupen als e-mails op ongelezen blijven staan of als ik iets over het hoofd zie. Voor ik vertrek verwerk ik de prioritaire e-mails, anders word ik toch maar zenuwachtig in de auto. Ik ben heel veel onderweg, dus dan heb ik tijd om partners op te bellen om lopende zaken te bespreken of om afspraken in te plannen.
 
 
8.30 uur: ik breng mijn dochter naar school.
 
Tijd om te vertrekken. Eerst breng ik mijn dochter naar school. Zeker wanneer ik weet dat ik ’s avonds laat thuis zal zijn, sta ik erop haar zoveel mogelijk zelf naar school te brengen.
 
 
8.45 uur: ik rij van de kust naar Brussel en doe de telefoons die ik had ingepland.
 
Omdat ik aan de kust woon, probeer ik mijn afspraken in het binnenland zoveel mogelijk te bundelen. Het verkeer is elke dag een vraagteken, dus reken ik een marge van 45 minuten in voor mogelijke files. Tijdens de autorit bel ik enkele partners op en krijg het voorstel om een conference call te doen voor Insurtech Belgium om 13.30 uur, een nieuwe community onder de vlag Fintech Belgium, waar wij met Keypoint een voortrekker van zijn. Ik vraag of het telefoongesprek kan doorgaan om 13 uur, want ik heb om 13.30 uur al een andere meeting in Brussel.
 
 
10.15 uur: ik kom veel te vroeg aan bij mijn afspraak, dus werk nog even verder op mijn laptop.
 
Ik kom exact 45 minuten te vroeg aan voor mijn eerste meeting. Het verkeer in België is dus echt niet in te schatten. Ik hoefde niet aan te schuiven en kon vlot rijden. Vreemd! Voordat mijn afspraak van start gaat, behandel ik nog wat mails en verwerk ik twee nieuwe dossiers van specifieke opdrachtgevers. Ik verneem dat de conference call voor Insurtech Belgium kan doorgaan om 13 uur, maar dat mijn afspraak van 13.30 uur verplaatst zou moeten worden naar 14.30 uur en dat is helaas niet mogelijk, want om 16 uur is mijn volgende, zéér belangrijke meeting in Gent. Ik probeer mijn afspraak van 13.30 uur telefonisch te bereiken, maar er neemt niemand op. Dan maar een mailtje sturen met enkele alternatieve data eind januari.
 
 
11.00 uur: de meeting met een erg belangrijke verzekeraar, een potentiële klant, gaat van start.
 
Doordat we gastspreker en partner waren op een beurs voor verzekeringsmakelaars, wist ik enkele goede contacten te leggen en deze afspraak in te plannen. In dit geval zit ik samen met een product manager en iemand van de directie. Het is een eerste vrijblijvende toelichting van wie we zijn en wat we precies doen. Een verkoopgesprek in onze business is altijd op maat, want de behoefte van de mensen aan de andere kant van de tafel is altijd anders. Onze oplossing is modulair en moet ook telkens worden aangepast aan wat de opdrachtgever nodig heeft. Ik moet me tijdens een gesprek bovendien ook altijd afstemmen op de persoon voor me. Een lid van de directie wil immers niet hetzelfde horen als iemand die operationeel actief is.
 
Het is een goede meeting. Ik kon alle vragen duidelijk beantwoorden en heb, denk ik, een goede indruk gemaakt. Ze vragen me om de salespresentatie door te mailen en mogelijk komt er een vervolgmeeting met meer operationele mensen. Ons salestraject is altijd behoorlijk lang. Er moeten steeds een aantal mensen overtuigd worden, wat soms maanden kan duren. Dat is nu eenmaal zo. We moeten immers een partnershiprelatie zien op te bouwen, en niet een gewone klant-leverancierrelatie. Elkaar goed begrijpen en aanvoelen is dan ook essentieel. In OneNote maak ik een verslag op met een takenlijst en concrete opvolging voor mezelf.
 
 
12.30 uur: ik vertrek richting hotel Van der Valk in Drongen om daar wat te werken.
 
Doordat mijn meeting van 13.30 uur niet kan doorgaan, begeef ik me al richting Gent omdat mijn meeting om 16 uur daar plaatsvindt. Ik doe opnieuw enkele telefoontjes en merk op in mijn agenda dat er voor de conference call voor Insurtech Belgium geen inbelgegevens zijn. Ik contacteer snel de organisator en kan op tijd inbellen.
 
 
13.15 uur: mijn meeting is geannuleerd, dus doe ik wat administratie.
 
Ik bestel een croque monsieur in het hotel, wat uitzonderlijk is, want meestal vergeet ik tijd te nemen om te eten. Die betaal ik vanuit mijn eigen managementvennootschap, en niet met Keypoint. Ik beantwoord opnieuw wat mails en doe enkele administratieve taken. Hiervoor werken we met Teamleader: een zeer efficiënte en tijdbesparende tool voor administratie en sales. Ik bezorg de mensen die ik deze voormiddag ontmoette al meteen mijn presentatie en bekijk grondig mijn sociale media. Met de gratis versie van Hootsuite plan ik meteen een nieuwe post in op Twitter, Facebook en LinkedIn. Wij geloven sterk in digitalisering en zijn dan ook zeer actief op sociale media. We posten geregeld berichten over nieuwe klanten of ontwikkelingen in de sector en geven daar onze kijk op. Daarnaast bekijk ik ook onze nieuwe module ‘Billit’, die de automatische link tussen de boekhouding en ons CRM-pakket zal worden. Dit zal onze eigen efficiëntie verhogen en de boekhoudkosten drukken.
 
Naar aanleiding van de conference call neem ik de verantwoordelijkheid op mij om een locatie te zoeken voor het eerste congres eind april en schrijf meteen ook enkele toonaangevende verzekeraars aan. Al snel krijg ik positieve feedback.
 
 
15.30 uur: ik vertrek en ga tanken.
 
Ik vertrek altijd op tijd, want ik kom niet graag te laat. Doordat ik dus wat tijd over heb, kan ik een tankstation zoeken waar mijn tankkaarten werken. Ik kies voor een tankstation dat niet langs de autostrade ligt om wat geld uit te sparen. We zijn immers een start-up en kraken elke euro in twee! Ik rijd snel zo’n 65.000 km per jaar en hecht dan ook veel belang aan de auto waarmee ik rijd. Mijn Mercedes E is een veilige, luxueuze en zuinige auto. Niet onbelangrijk als je vaste kantoorruimte in de auto is!
 
 
16.00 uur: ik heb nog even wat tijd voor mijn volgende meeting bij de klant, dus verwerk nog wat mails.
 
Ik kom opnieuw wat te vroeg aan voor mijn afspraak met een heel belangrijke verzekeraar en kan me nog even bezighouden in een vergaderruimte bij de klant. Ik laad mijn laptop op en verwerk opnieuw enkele e-mails. Digitale communicatie is duidelijk belangrijker geworden dan persoonlijk contact. Het grote voordeel is dat je het hele gesprek later nog kunt teruglezen en schriftelijk afspraken kunt (laten) bevestigen.
 
 
16.30 uur: ik heb een meeting met een potentiële klant in de aanwezigheid van onze privé-investeerder.
 
Ik begin de meeting met twee directieleden en onze privé-investeerder, een self-made man die ons begeleidt, coacht en toelaat in zijn netwerk. We kozen er bewust voor om een deel van onze aandelen aan hem te verkopen, want het geeft ons meer zekerheid, een sterkere balans en een snellere mogelijkheid tot groei. Onze investeerder laat me mijn ding doen en vult aan waar hij kan. Zijn aanwezigheid is altijd een troef, want hij is een gerespecteerd man in de sector en versterkt ons verhaal.
 
Het was opnieuw een goede meeting. Er wordt meteen ook een vervolgmeeting met operationele mensen ingepland. Fingers crossed, want een deal zoals deze kan een gigantische impact maken op onze organisatie!
 
 
18.00 uur: ik haast me naar Oostende voor de nieuwjaarsreceptie van KV Oostende.
 
Keypoint sponsort deze eersteklasseploeg om snel naambekendheid te creëren in de regio. Daarnaast steunen we ook het nieuwe project van recent voorzitter Peter Callant. We zijn op bijna elke wedstrijd aanwezig met klanten of prospects om hen zo op een andere manier te leren kennen.
 
 
18.45 uur: ik aperitief eerst kort met mijn vennoot in Thermae Palace, terwijl we onze dag en lopende zaken bespreken.
 
Ik heb een heel nauw contact met mijn vennoot. We vullen elkaar perfect aan op professioneel vlak en nemen elke beslissing samen.
 
 
19.15 uur: samen met mijn vennoot netwerk ik op de nieuwjaarsreceptie van KV Oostende.
 
Alles sponsors van KV Oostende zijn aanwezig en al snel worden we bij enkele partners geïntroduceerd. Altijd leuk en interessant om op deze manier extra business te genereren.
 
 
23.30 uur: ik vertrek naar huis en kruip kort na middernacht onder de wol.
 
Morgen staat er opnieuw een drukke dag op het programma met nieuwe afspraken in Brussel. Ik moet dus zeker op tijd opstaan en fris voor de dag komen. Want een nieuwe dag betekent altijd nieuwe opportuniteiten!

Gerelateerde artikels


Time management
  • 262
  • 4 minuten
Een dag uit het leven van Lesley Hoste
Time management
  • 730
  • 4 minuten
Een dag uit het leven van Yasmin Vantuykom (Efluenz)
Time management
  • 218
  • 5 minuten
Een dag uit het leven van Gwenny Verhoye (Inner motion)
Time management
  • 149
  • 3 minuten
5 tips voor efficiënter time management