Overslaan en naar de inhoud gaan
Maarten Debie - meer zichtbaarheid website

5 manieren om meer verkeer naar je website te krijgen

Marketing

Auteur: Maarten Debie van Accolade
Artikel eerder verschenen hier

Je verkoopt een product of dienst en hebt een leuke website, maar je wat heb je eraan als er niemand op die website terechtkomt? Een mooie, goed werkende en heldere website is alvast een goed begin, maar de klant wil ook zo weinig mogelijk stappen moeten doorlopen om zijn of haar doel te behalen. Het pad dat de klant aflegt, mag dus niet te lang zijn.

Daarnaast is ook online marketing essentieel. Dankzij goede call-to-actions stimuleer je je volgers om actie te ondernemen en door te klikken naar je website. Je online aanwezigheid is dus erg belangrijk, want hoe meer mensen je zien voorbijkomen, hoe meer mensen je website zullen bezoeken. Maar wat is nu precies ‘online aanwezigheid’? Deze ingrediënten heb je nodig om tot een goed eindgerecht te komen:

  • Je website is technisch sterk en heeft duidelijke teksten;
  • Je website leeft door consequent nieuwe content te publiceren (bijv. blogs);
  • Je bent aanwezig op de voor jouw bedrijf relevante sociale kanalen;
  • Je benut deze kanalen optimaal;
  • Je hebt een advertentieaccount op deze sociale kanalen en op Google Adwords;
  • Je gebruikt een e-mailmarketingtool zoals Mailchimp;
  • Je doet eventueel een beroep op een specialist die kennis van zaken heeft.

In deze blog geef ik je bovendien vijf manieren om meer verkeer naar je website te trekken, namelijk:

  1. Contentcreatie en organisch bereik op sociale media
  2. Kennis delen (blogs)
  3. betalend adverteren
  4. E-mailmarketing
  5. SEO

1. Contentcreatie en organisch bereik op sociale media

Contentcreatie is een van de belangrijkste onderdelen wanneer je online aanwezig wil zijn en meer verkeer naar je website wil leiden. Met content bedoelen we blogs, video’s, posts op sociale media en dergelijke meer. Je organisch bereik op sociale media zal dan ook automatisch vergroten wanneer je relevante berichten plaatst en bijgevolg zal ook het verkeer naar je website toenemen.

Stel, je schrijft een blog waarin je je expertise laat zien en deelt die op LinkedIn en Facebook met een leuke afbeelding en de link naar de blog. Dergelijke posts scoren vaak goed en zullen voor meer verkeer naar je blogbericht en dus je website zorgen. Content creëren en actief zijn op sociale media is de boodschap!

2. Expertise delen

Expertise delen is heel erg belangrijk, want je wil dat jouw potentiële klanten je als een gespecialiseerde en betrouwbare partner zien. Dat kan je doen door blogs te delen op je website en daarnaar te verwijzen op sociale media. Zo krijg je meteen meer websitebezoekers. Deel tips, deel inzichten en laat zien welke expertise jij in huis hebt.

3. Betalend adverteren

Wanneer je betalend adverteert op Facebook, Instagram of LinkedIn, krijg je telkens de mogelijkheid om te linken naar je website. Vaak gaat de advertentie over een product dat of dienst die je verkoopt en daar voeg je dan sowieso een link aan toe. Als je dan ook nog eens je doelgroep goed bepaalt en zeer gericht een doelgroep gaat aanspreken, zal de advertentie zichzelf heel snel terugverdienen.

4. E-mailmarketing

Heb je een mailinglijst van (potentiële) klanten naar wie je regelmatig een update stuurt over je bedrijf? Waar relevant kan je dan zeker een link naar een dieptepagina op je website toevoegen. Stel dat je een nieuw product of een interessante blog in de kijker wil zetten in je nieuwsbrief, schrijf er dan een korte samenvatting van en link daarna door naar de desbetreffende pagina op je website. Ook zo krijg je meer websitebezoekers. Een whitepaper of e-book aanbieden in je mailing of misschien ook via sociale media, kan zeker ook wonderen doen.

5. SEO

En last but not least, SEO. SEO staat voor search engine optimization en is één van de beste manieren om op een natuurlijke manier verkeer naar je website te halen. Er is echter ook een nadeel: het duurt een tijdje voordat een zoekmachine je website hoger plaatst. Dat komt omdat een zoekmachine als Google niet elke dag langskomt om te kijken of er iets nieuws op je website werd geplaatst. Hoe vaker je dat echter wel doet (bijv. blogs) en hoe meer je rekening houdt met het zoekgedrag van je websitebezoekers, hoe sneller je hoger geplaatst wordt in de zoekresultaten. Zo kan een SEO-copywriter rekening houden met belangrijke zoekwoorden, de juiste metagegevens voor je schrijven en je verder advies geven over een goede opbouw voor je websitepagina’s.

Bij het sturen van mailings over een nieuw product, nieuws, of andere zet je er vaak automatisch een link in van een pagina op je website omdat dit moet gelinkt worden aan elkaar, net zoals bij de advertenties. Met een goede tekst, kwaliteitsvolle afbeeldingen en pakkende titels kom je al een eind ver en krijg je ook meer websitebezoekers. Een meerwaarde bieden zoals het delen van een whitepaper of e-book kan ook wonderen doen. Dit werkt ook voor alle bovenstaande manieren.

Wil jij meer websitebezoekers? Neem gerust contact met me op via LinkedIn.

Gerelateerde artikels

geen buyer persona maar audience persona
Marketing
- Phebe D'hondt
Geen buyer persona, maar audience persona
Zorg ervoor dat klanten jou online vinden
Marketing
- Maarten Debie
Zorg ervoor dat klanten jou online vinden
Webinar - Meer impact met video
Marketing
- Dimi Ferrest
Webinar - Meer impact met video

Nieuwsbrief: mis geen enkele update over events en leden